Möten
Post-ESTRO Symposium – digitalt möte
Nationella Onkologichefsrådet, Svensk Strålonkologisk Förening & Cancerakademin bjuder in till: Post-ESTRO Symposium, digitalt möte 1 juni 2026.
Ambitionen hos ESTRO att ytterligare förstärka strålningsonkologi som kärnpartner inom multidisciplinär cancervård, och att garantera tillgänglig och högvärdig strålbehandling för alla cancerpatienter som behöver det, uttrycks i samhällets visionsförklaring för 2030: ’Radiation Oncology. Optimal hälsa för alla, tillsammans.’
Under mötet presenteras årets absolut viktigaste nyheter inom strålningsonkologin. Årets möte genomförs i Stockholm den 15 – 19 maj 2026.
Nationella Onkologichefsrådet, Svensk Strålonkologisk Förening i samarbete med Cancerakademi inbjuder nu till det 5:e Post-ESTRO mötet, denna gång genomförs mötet digitalt.
Post-ESTRO mötet bidrar till att sprida kunskap om de nyheter som presenteras på ESTRO och möjlighet att delta i diskussion av resultaten i nära samband med kongressen. All personal med onkologi som specialitet eller med annan specialitet som deltar i multidisciplinära onkologiska team bjuds in att delta. Arbetssättet syftar till att öka kunskapsspridningen om vetenskapliga nyheter inom onkologin samt ge tillfälle för yngre doktorer att få presentera vetenskapliga nyheter.
Anmälan
Anmälan senast den 15 maj 2026 via https://cancerakademin.se/evenemang/13260/
Notera att deltagandet är kostnadsfritt.
Kontakt
Om du har några frågor kontakta Monica Sandström, tel: 070 – 640 63 07 eller per e-mail: monica.sandstrom@umu.se
Varmt välkomna!
Nationella Onkologichefsrådet Svensk Strålonkologisk Förening Cancerakademi Norr
Arrangör
Nationella Onkologichefsrådet, Svensk Strålonkologisk Förening i samverkan med Cancerakademi Norr.
Post-ESTRO genomförs med stöd från industrin



